سخنگوی شهرداری تهران خبر داد
رونمایی از بسته حملونقل برقی و پاک در پایتخت تا پایان هفته جاری
سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به اینکه از بسته حملونقل برقی و پاک شهرداری تهران پنجشنبه رونمایی میشود، گفت: در این مراسم تراموا، اتوبوس و تاکسی برقی رونمایی میشود و بعد از آن وارد خطوط میشوند.
به گزارش ایسنا، عبدالمطهر محمدخانی در نشست خبری در پاسخ به این سؤال که آیا بسته تشویقی شهرداری تهران در موضوع بافت فرسوده داده میشود یا خیر، با بیان اینکه در سال جاری شرایط تخفیف پروانه ساخت نداریم، افزود: در سال جاری شرایط تخفیف پروانه ساخت نداریم و متناسب با تورم افزایش تعرفه برای سال آینده خواهیم داشت چرا که بازار مسکن متأثر از موضوعات دیگر است و ارتباطی با این مسئله ندارد؛ البته تشویقهایی برای بافت فرسوده خواهیم داشت و سازندگان که دغدغه قیمت مسکن دارند، با کمک به مردم عدد فروش خانه خالی در تهران را پایین بیاورند و آن را عرضه کنند.
محمدخانی با بیان اینکه پنجشنبه این هفته رونمایی از بسته حملونقل برقی و پاک شهرداری تهران خواهیم داشت، اظهار داشت: در این مراسم تراموا، اتوبوس و تاکسی برقی رونمایی میشود و بعد از آن وارد خطوط میشوند. تراموا در واقع «ایآرتی» سه کابین است که در حال تست شبانه است، این مدل حملونقلی بدون ریل است و سوخت پاک دارد و خطوط متناسب آن در حال تعیین است.
وی در مورد ساماندهی دستفروشان پایتخت نیز بیان داشت: اولویت ما قرار دادن فضای مشخص با کمک فراجا و سایر نهادهای دولتی برای فعالیت این افراد است تا ظرفیت ارائه کالا و خدمات خود را داشته باشند.
بررسی تغییر ساعت طرح ترافیک
در ماه رمضان و نوروز
مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهر تهران نیز در این نشست در مورد مسیر hov (تردد خودروهای با چند سرنشین از خط ویژه) در بزرگراه همت، با بیان اینکه فعلاً اجرای این طرح از بزرگراه همت به صورت آزمایشی اجرا میشود، گفت: قاعدتاً اجرای این طرح در اسفندماه که آمارها نشان میدهد بیش از ۲۵۰هزار خودرو انباشته در تهران داریم، قابل اجرا نیست اما در اسفندماه تجهیزات ما تست میشود اما طرح اجرا نمیشود.
پوریا علیمردانی با بیان اینکه آمارها نشان داد که در نوروز سال ۱۴۰۳، بیش از یکمیلیون و ۲۰۰ تا ۴۰۰هزار خودرو از تهران خارج میشود که به نظر میرسد این زمان که خیابانها خلوت هستند، زمان مناسبی برای اجرای طرح باشد، افزود: اگر بخواهیم طرح را اجرا کنیم بعد از ماه رمضان خواهد بود و حتما اطلاعرسانی میکنیم. وی در مورد جابهجایی اجرای ساعت طرح ترافیک در ماه رمضان و نوروز با بیان اینکه در جلسه آتی جلسه شورای ترافیک که به ریاست شهردار تهران برگزار میشود این موضوع بررسی خواهد شد، گفت: پیشنهاد ما کاهش یکساعته اجرای طرح ترافیک است اما باید در جلسه شورای ترافیک بررسی و تصویب شود.